BESTELLEN Uw product gevonden? Wacht dan niet langer met bestellen. Bestellen gaat heel eenvoudig. – Kies het gewenste artikel, en plaats het in de winkelwagen. – Wilt u meer artikelen toevoegen? Klik dan op “verder winkelen” – Alle gewenste artikelen in uw winkelwagen? Klik dan op “bestellen” – Voer uw adresgegevens in en klik op “afrekenen” Tijdens uw bestelling kunt u kiezen voor ‘bezorgen’ of “afhalen”. Bij afhalen nemen wij contact met u op over het tijdstip van afhalen. Dit kan ook ’s avonds of zaterdags. Nadat u uw bestelling geplaatst heeft, ontvangt u van ons een automatische orderbevestiging. U kunt uw product tot 24 uur na bestelling nog annuleren. Daarna is dit niet meer mogelijk. Het is handig om een eigen account aan te maken. Bij een volgende bestelling hoeft u dan niet opnieuw alle adresgegevens in te voeren. Timberstyle gaat zorgvuldig met uw gegevens om, zodat uw privacy gewaarborgd blijft.

BETALEN

Wij hanteren de volgende manieren van betalen: Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. U rekent af in de vertrouwde internetbankieromgeving van uw eigen bank. U kunt iDEAL direct gebruiken als u internetbankiert bij onderstaande banken: ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank, Van Lanschot Paypal is één van de grootste online betalingsproviders en functioneert als een soort bank tussen u als koper en Timberstyle. Voordelen voor u als koper zijn: – Gratis – Veilig en snel – Uw bankgegevens blijven beschermd Nog geen account? Maak uw account aan op www.paypal.com   Bij het zelf afhalen van uw meubel kunt u bij ons pinnen of contant betalen.

BEZORGEN

De producten die u besteld heeft, kunnen op verschillende manieren bij u bezorgd worden. Timberstyle bezorgdienst Grote meubelen worden door onze Timberstyle bezorgdienst bij u thuis geleverd. Tevens verzorgen wij de eventuele montage van de meubels, en nemen wij het verpakkingsmateriaal mee terug. Wanneer uw meubel door ons zelf wordt bezorgd, zullen wij contact met u opnemen over het tijdstip van afleveren. In overleg met u zullen wij een datum en tijdstip bepalen. Logistieke partner Bij kleinere pakketten maakt Timberstyle gebruik van onze logistieke partner. Tijdens uw bestelling kunt u bij het kopje ‘bestelling opmerkingen’ aangeven naar welke dag van de week uw voorkeur uitgaat. U ontvangt voor levering een mail met daarin de bezorgdag en Track & Trace code. Zorg ervoor dat u tijdens aflevering thuis bent. Voor orders vanaf de Waddeneilanden wordt een bezorgtoeslag van €10,00 berekend. Voor bestellingen vanuit het buitenland nemen wij contact met u op. Bezichtiging Wij begrijpen dat sommige klanten hun producten graag eerst in het echt willen zien. Uiteraard is dit mogelijk. Stuur een app’je of e-mail. Wij nemen dan contact met u op voor het gewenste tijdstip. Bezichtigen en afhalen in de avonduren of op zaterdag is geen probleem. Zondags bezichtigen is niet mogelijk. Zelf uw product afhalen U kunt uw producten ook zelf afhalen in onze hal. Dit kunt u tijdens uw bestelling vermelden bij het kopje ‘bestelling opmerkingen’ . Wij nemen daarna contact met u op. U kunt bij ons pinnen en contant betalen.
RETOURNEREN

Uw meubel of product blijkt toch niet te zijn wat u ervan verwachtte? Of past het toch niet bij uw interieur? Bij Timberstyle kunt u tot 14 dagen na levering van uw producten besluiten om te retourneren (zonder opgaaf van reden). U dient dit wel binnen deze 14 dagen aan ons kenbaar te maken. Daarnaast heeft u eveneens 14 dagen de tijd om het product te retourneren. Kosten voor verzending zijn voor uw rekening. Producten mogen uitgepakt worden om te bekijken, maar dienen zodanig verpakt te worden voor retourzending, dat ze tijdens transport niet beschadigd raken. De verzendkosten voor de heenzending nemen wij voor onze rekening. De verzendkosten voor het retourneren dient u echter zelf te betalen. Wanneer Timberstyle het product ontvangen heeft, wordt het geld binnen 8 dagen op uw rekening gestort. Bij eventuele schade aan producten zullen de kosten op u verhaald worden. Wij zullen in dat geval contact met u opnemen. Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht kunt u het formulier voor herroeping hier downloaden en deze ingevuld mailen naar info@timber-style.nl
GARANTIE Timberstyle geeft de garantie dat al de producten uit onze collectie tot 24 maanden na datum van aankoop worden gegarandeerd op constructiefouten. Treedt er binnen deze 24 maanden een constructiefout op, dan kunt u contact met ons opnemen. Middels tekst en foto’s geeft u aan wat het probleem is. Timberstyle beoordeeld of u in aanmerking komt voor kosteloze reparatie of vervanging. Timberstyle geeft 12 maanden garantie op materiaalfouten. Dit alleen bij normaal gebruik van de meubels.  Onjuiste behandeling van- of onvoldoende zorg voor meubelen, sluit elke reclamatie uit en doet garanties en andere waarborgen vervallen. Wij geven geen garantie op glas of spiegels. Bewaar altijd uw factuur. Dit is uw garantiebewijs en het wordt maar eenmaal verstrekt. Zonder factuur geven wij geen garantie. Onder garantie uitgevoerde reparaties of vervangen van producten leiden niet tot een verlenging van de garantieperiode van het product, of onderdelen daarvan. Klachten kunt u melden via het kopje contact.
ONDERHOUD Hout ‘werkt’ De producten van Timberstyle worden allemaal geïmporteerd vanuit Indonesië. Vanwege het grote klimaatverschil met Nederland, kan het hout hier gaan ‘werken’. Dit is een natuurlijk proces en heeft geen invloed op de levensduur van uw meubelen. Buiten Wanneer u van plan bent uw meubelen buiten te plaatsen, moet u rekening houden met het verkleuren van het hout. Door natuurlijke omstandigheden zoals regen en zon, zal vergrijzing van het hout optreden. Teakhout Omdat teak een vettige houtsoort is, kunnen uw meubels buiten staan. Teak heeft van nature zijn eigen beschermlaag. Toch moet u er rekening mee houden, dat ook Teak bij temperatuurverschillen scheuren kan vertonen. Wanneer u uw teakmeubels niet behandeld zal door weersomstandigheden vergrijzing van het hout optreden. Wilt u de oorspronkelijke kleur van het teak behouden, dan moet u uw meubelen behandelen. U dient uw meubelen te behandelen met speciale olie. Voor optimaal behoud van de oorspronkelijke kleur raden we u aan 3 tot 4 keer uw meubel te behandelen. Met name op tafels kunnen er door gebruik vetvlekken op uw meubel komen. Deze zijn echter eenvoudig met een vochtige doek te verwijderen. Lukt het nog niet? Gebruik dan fijn schuurpapier en schuur de vlekken weg. Suarhout Binnen Onbehandeld Suarhout is erg gevoelig voor temperatuurswisselingen. Daarom raden wij u aan de luchtvochtigheid in huis goed in de gaten te houden. Als de luchtvochtigheid in uw huis te laag is, kan het namelijk gebeuren dat uw gekochte meubelen scheurtjes of barstjes gaan vertonen. Om dit te voorkomen, kunt u een hygrometer aanschaffen. Een hygrometer is een instrument om de luchtvochtigheid in uw huis te meten. Wanneer uw woning voorzien is van centrale verwarming, kunt u waterbakjes aan de centrale verwarming hangen. U kunt ook kiezen voor een luchtbevochtiger, die een te lage luchtvochtigheid verhoogt. Zorg er bij het afnemen van uw meubelstuk voor dat u een geoliede of natte doek gebruikt. Een droge doek kan namelijk kleine krasjes achterlaten. Let er bij het schoonmaken met zeep wel op dat dit een basische zeep is. Alkalische zeep kan uw tafel onherstelbaar beschadigen. Om lang van uw tafel te kunnen genieten, kunt u deze ook behandelen met teakolie of blanke was. Suarhout Buiten Onze Suarmeubelen zijn niet geschikt om buiten te staan. Timberstyle stelt zich niet verantwoordelijk voor scheuren die in het product optreden door temperatuurverschillen binnen of buiten. Voor verdere vragen kunt u altijd een mail sturen naar info@timber-style.nl
KLACHT MELDEN Wij raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@timber-style.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
VRAAG & ANTWOORD

Wat is de levertijd van de meubelen?
Al onze producten worden binnen 4 weken bij u thuisbezorgd. Bij producten die door onze logistieke partner worden bezorgd, ontvangt u een Track & Trace code met bezorgdatum. Meubels door de Timberstyle bezorgdienst geleverd, worden op afspraak bij u thuisbezorgd.
Zijn alle producten op de site op voorraad?
Bij de artikelen kunt u zien of het product op voorraad is of niet. Indien niet meer voorradig, kunt u contact met ons opnemen en bestellen. De levertijd zal dan vanzelfsprekend langer zijn.
Wanneer moet ik betalen?
U dient het product te betalen tijdens het bestellen. Bij het zelf afhalen van uw product, kunt u pinnen of contant betalen.
Ontvang ik een orderbevestiging?
Ja, zodra u uw product(en) besteld heeft, ontvangt u een automatische orderbevestiging.
Ontvang ik een aankoopbewijs?
Ja, u ontvangt altijd de factuur per mail. Deze factuur is tevens uw garantiebewijs.

Kan ik een bestelling annuleren?
U kunt uw bestelling binnen 24 uur na het plaatsen van de order annuleren door een mail te sturen naar: info@timber-style.nl.
Kan ik de producten ook komen bezichtigen?
Uiteraard kunt u onze producten komen bekijken. Neem contact met ons op voor het tijdstip. U bent van harte welkom.
Is het mogelijk een product te bestellen en op een later tijdstip te laten leveren?
Ja, dat is geen probleem. Als u dit aangeeft tijdens uw bestelling, houden wij het product voor u achter.
Kan ik mijn bestelling ook zelf afhalen?
Ja dat kan! Dit kunt u vermelden tijdens uw bestelling. Wij nemen daarna contact met u op.
Waar kan ik mijn klacht melden?
Bent u niet tevreden over onze dienstverlening of producten? Dan horen wij dat graag van u. Wij verwijzen u naar het kopje Klachtenprocedure informatie rechts onderaan onze homepagina.
Kan ik na ontvangst de producten nog retourneren?
Ja. Ga hiervoor naar onze klantenservice en klik op “retourneren”
Ik heb een andere vraag, waar kan ik die stellen?
Stuur een e-mail naar info@timber-style.nl, en stel uw vraag. U ontvangt zo spoedig mogelijk antwoord van ons.